Ορφανίδου 2, Θεσσαλονίκη, TK 546 26

Τ. (+30) 2310 277 077

Φ. (+30) 2310 277 087

Ζαλοκώστα 44, Χαλάνδρι, Αθήνα

Τ. (+30) 2316 019 734

Ε. info@ziainsurance.com

EN / GR

Dairy News: Συνέντευξη Ζηκούλη Απόστολου - Ασφάλειες Πιστώσεων

zikoylis-7rexg.jpg

Ασφάλεια πιστώσεων Προστατεύει και βοηθάει την ανάπτυξη του κλάδου

Έχοντας εξασφαλίσει μεγάλο χαρτοφυλάκιο πελατών στον κτηνοτροφικό, γαλακτοκομικό/τυροκομικό κλάδο και διαθέτοντας εμπειρία στη διαχείριση σύνθετων ασφαλιστικών υποθέσεων, ο Απόστολος Ζηκούλης καταθέτει απόψεις για την τρέχουσα κατάσταση στην αγορά, τους κινδύνους αλλά και τις ευκαιρίες που υπάρχουν κι εξηγεί το γιατί κάθε εταιρεία που επιθυμεί την ανάπτυξή της έχει ανάγκη από ασφαλιστική κάλυψη.

Συνέντευξη: Θανάσης Αντωνίου. Φωτογραφίες: ZIA INSURANCE

Ο Απόστολος Ζηκούλης, επικεφαλής της εταιρείας ZIA INSURANCE και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων, θεωρεί απολύτως αναγκαία για κάθε γαλακτοκομική και τυροκομική επιχείρηση το ασφαλιστήριο πιστώσεων και την ασφάλιση αστικής ευθύνης προϊόντος, ειδικά αυτήν περίοδο που η αγορά βγαίνει, φοβισμένη και προβληματισμένη, από την πανδημία του κορωνοϊού.

Dairy News | Κύριε Ζηκούλη, ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το άμεσο μέλλον;

Απόστολος Ζηκούλης |Τα μοντέλα που έχουμε δημιουργήσει με τις ασφαλιστικές εταιρείες προβλέπουν ότι θα έχουμε μεγάλη αύξηση των επισφαλειών το επόμενο διάστημα. Ο κλάδος της ελληνικής τυροκομίας προς τον παρόν δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί ακόμη από την πανδημία του κορωνοϊού. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι έχει μάλιστα αυξηθεί η ζήτηση. Αυτό που προβλέπουμε όμως για το μέλλον είναι αύξηση των επισφαλειών. Υπάρχουν πελάτες που δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους και δεν θα είναι σε θέση να πληρώσουν τους προμηθευτές τους - αναφέρομαι σε εστιατόρια, μικρές αλυσίδες λιανικής, τουριστικές μονάδες, ανάμεσα σε άλλους, σε Ελλάδα και εξωτερικό. Λόγω της ύφεσης , της οποία το βάθος δεν μπορούμε να προβλέψουμε, θα υπάρξει επίσης μείωση της καταναλωτικής δύναμης στην Ελλάδα και παγκοσμίως.

Πώς πρέπει να κινηθεί κλάδος της παραγωγής;

Γαλακτοκομεία και τυροκομεία θα πρέπει να γνωρίζουν ποιον έχουν απέναντι τους και ο μόνος τρόπος να το γνωρίζουν αυτό είναι να έχουν ένα ασφαλιστήριο πιστώσεων, το οποίο να διασφαλίζει πως αν δεν πληρωθούν από τον πελάτη τους, θα πληρωθούν από την ασφαλιστική. Τα τελευταία χρόνια ζήσαμε την κατάρρευση Μαρινόπουλου, τα capital controls του 2015 και την πανδημία του κορωνοϊού. Θεωρώ λοιπόν ότι έχει γίνει κατανοητό ότι όποια επιχείρηση δεν έχει ένα ασφαλιστήριο πιστώσεων μπορεί ανά πασά στιγμή να κινδυνεύσει με διακοπή της λειτουργίας της. Πλέον είναι σαφές ότι κανένας πελάτης δεν είναι ‘σίγουρος’. Ακόμα και πολυεθνικές εταιρείες -με τεράστια τεχνογνωσία- έχουν ασφαλιστήρια πιστώσεων για να μηδενίσουν τον κίνδυνο της επισφάλειας. Δεν είναι δυνατό να πουλάει κάποιος στην άλλη άκρη του κόσμου και να μην γνωρίζει την ‘υγεία’ του πελάτη του με εξειδικευμένα εργαλεία όπως είναι το συμβόλαιο πιστώσεων.

Ας έρθουμε σε σας. Τι υπηρεσίες παρέχετε;

Όταν ένα τυροκομείο έρχεται σε μας, το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να μάθουμε σε ποιες χώρες εξάγει, να εξετάσουμε το πελατολόγιο και να επιλέξουμε σε ποια από τις υπάρχουσες ασφαλιστικές εταιρείες ταιριάζει προκειμένου να κάνει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Έχοντας το χαρτοφυλάκιο του πελάτη τον βοηθάμε να εντοπίσει ποιοι πελάτες είναι υγιείς και ανοδικοί κι εκεί να δώσει βάρος, σε αντίθεση με εκείνους που δεν μπορούν να αναπτυχθούν άλλο. Το ασφαλιστήριο βάζει έναν ‘καρδιογράφο’ στους πελάτες, με την έννοια ότι ενημερώνει ανά πάσα στιγμή για την υγεία των πελατών. Έτσι λοιπόν, το ασφαλιστήριο επιτελεί δύο σκοπούς για τον πελάτη: τον προστατεύει οικονομικά και τον βοηθάει να αναπτυχθεί με ένα υγιές πελατολόγιο. Βοηθάει έτσι και την εμπορική πολιτική του.

Είναι σημαντικό να συνταχτεί σωστά;

Ο ρόλος του μεσίτη ασφαλειών είναι καίριος στη σύνταξή του ασφαλιστήριου συμβολαίου. Ο μεσίτης ασφαλειών, όπως είμαστε εμείς, είναι ο ‘χόνδρος’ ανάμεσα σε δύο κόκαλα: τον πελάτη και την ασφαλιστική εταιρεία. Εμείς διασφαλίζουμε ότι ο πελάτης μας θα πληρωθεί. Εδώ παίζει ρόλο η τεχνογνωσία και η δύναμη της διαπραγμάτευσης κάθε μεσίτη ασφαλειών. H δική μας διαπραγματευτική ικανότητα είναι εντυπωσιακή, μιας και η ZIA INSURANCE διαθέτει ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο σε ασφαλιστήρια συμβόλαια σε όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες. Καθοδηγούμε τους πελάτες μας, διαμορφώνουμε σωστά συμβόλαια, είμαστε πολύ προσεκτικοί στις διατυπώσεις που κάνουν τη διαφορά, τους βοηθάμε να συντάξουν σωστά τα απαιτήσεις τους όταν υπάρξει πρόβλημα και τους πληρώνουμε χωρίς καθυστερήσεις.

Ο κλάδος της τυροκομίας συμμερίζεται αυτές τις ανησυχίες;

Οι εξαγωγές ανάγκασαν τους τυροκόμους να εξελιχθούν. Να βελτιώσουν τα προϊόντα τους, να γίνουν πιο σωστοί. Η κρίση τούς οδήγησε στο να χρησιμοποιήσουν τεχνικές κοστολόγησης, με αποτέλεσμα να βελτιωθούν ως επιχειρηματίες και να αφήσουν πίσω τους αγκυλώσεις του παρελθόντος. Μικρά τυροκομεία προσπαθούν να δημιουργήσουν νέες συσκευασίες, να κάνουν ένα ασφαλιστήριο πιστώσεων, να καλυφθούν μέσω αστικής ευθύνης. Δεν έχει σχέση ο τυροκόμος του 2000 με τον τυροκόμο του 2020.

Τώρα, μετά τον κορωνοϊό ποια θα πρέπει να είναι η στάση τους;

Χρηματοοικονομικά θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί διότι με το παραμικρό λάθος μπορεί να έχουν μεγάλα προβλήματα. Θα ζήσουμε καταστάσεις αχαρτογράφητες. Οι τυροκόμοι θα πρέπει πλέον να αρχίσουν να χρησιμοποιούν όλα τα χρηματοοικονομικά εργαλεία που υπάρχουν στην παγκόσμια οικονομία για να εξελιχθούν.

------------------------------------------------------

Πηγή :https://www.dairynews.gr